Selasa, 21 April 2009

Warna kamu ekpresi kasih sayang

Mengungkap rasa kasih tidak sukar. Aku sayang kamu.Aku cinta kamu. Nah mudah kan?
Tapi bagaimana pada insan yg berjiwa batu?keras hatinya, kering jiwanya. Dah disiram dengan air, tambah sedikit cuka,mengarut! Taburkan saja baja bunga, biar kuntum bunga berkembang dari putik menjadi kelopak.

Biarkan aku berekspressi, aku senang begini, melayan jiwa, aku mahu hepi2. Aku mahu tenangkan diri. Tak mahu cerita lucu, mahu jadi orang seni buat seminggu. Aku telah diracuni.Hohoho

Kau lihat saja aku, manakan mungkin melihatnya sekarang!Perlu pinjam cermin Sharil conteng mungkin....
Maksud aku, kaler aku sekarang biru berjingga-jingga. Aku menceriakan kamu wahai pencinta. Nun dihujung sana, kau nampak tak dia?
Ya , yg merah itu
Yang sedang membentak-bentak rakan-rakanku. Mereka sedang takut, takut lagi.

Kalau aku tiada kaler. Bermakna waktu itu aku tiada jiwa
Hohoho
Kamu akan jadi apa?Bertukar!
Hohoho..Ini bukan cerita robot lawan robot di angkasa

Simbahkan semua kaler agar bisa membentuk pelangi. Aku dengar kau berbisik ia sukar ke telingaku tadi....sah ianya sah sukar, lembab kerana pelangi hanya sekali sekali terbit selepas titik hujan membasahi bumi.

Ekspresi Nabil merangkul Irma di kaca tv, agak2 kaler ape?
Hohoho...itu kaler ungu campur pink, aku senyum sendiri. Itulah ekspresi kasih sayang, tanpa perlu dirancang.Kau telah ditelanjangkan.

Nah kau Nabil, ramai yg mengecam. Kau ikhlas, kau suruh mereka fikirkan sendiri.

Kau boleh pilih kaler apa kau suka
Kau berhak ekspressi diri
Ekspress yg comel2 saja untuk diri sendiri

Tiada ulasan: