Rabu, 22 April 2009

Entri tengah hari

Selalu aku perhati, pada aku juga orang diselilingku. Bermonolog dengan diri sendiri. Melepas gundah di lubuk hati. Selalu sangat aku bercakap dengan diri sendiri. Tapi bukan di dalam hati! Ada yg mendengarnya. Aku bersuara, kotak suaraku masih berfungsi.
Aku tak malu mengaku yg aku sedang bercakap & mengajar diri sendiri. Biar mereka ingat aku sewel. Aku sering memerhati mereka yg menjadi aku yg sewel bila ribut melanda kepulauan mereka. Tapi aku diam, senyum & berdiam kembali, kerana aku pun begitu.
Berdrama jika tak puas hati, biar kecewa lepas pergi.
Bukan semua orang punya masa mendengar kisah dongeng golongan hamba. Cakaplah kau, berbuallah dengan diri sendiri. Monolog orang sepi?
Bukan!monolog orang yg tak suka menyendiri...Hohoho

It makes me fell better & better.Aku pujuk sendiri rajuk yg aku cari Mungkin aku perlu tukar aliran PhD. *&^$@$^&i(%%^&&%#
Tak perlu...tak perlu..Adoi....
Dulu kak ngahku sering begitu, sekarang juga masih juga begitu. Tapi dia bukan gila! Bercakap dengan baby dlm rahimnya. Aku selalu kata dia keterlaluan, berlebih-lebih. Rupa-rupanya nya aku lebih teruk darinya. Kurang2 dia ada placenta penyambung hubungan. Aku punya apa?
Aku punya hati la....
Aku masih disini. Di ACE yg telah ku PROMISE kan menjadi dua. Aku bukan berpaling, cuma memgotakkan ACE jadi ruang kecil untuk berbual sorang-sorang.
Bermonolog lagi & lagi. Karya dikritik. Aku perosak bahasa rupanya..Tidak! bukan! aku baru belajar mengeja.
Aku senyum kali ini & senyum lagi. Bengong....Toleh kiri & kanan. Aku ingin minta seseorang beri aku satu perkataan, aku mahu meng”google”, cuma satu perkataan.
Hey..kau di ACE, tiada Sha, Wani, Lisa, Fazleen yg kau boleh minta “one word, please”. Aku mau di PROMISE, sekarang.
JOM!

2 ulasan:

Ice Rose Princess berkata...

ha..kan dah rindu hehe

n berkata...

rindu.....
itu sudah pasti