Sabtu, 25 April 2009

oh tidak! kacau aku kalut

Renungan matanya buat aku terpana. Aku tak kenal pun dia tapi serasa ia berada di sebelahku, saat ini, ya detik & tika ini. Dekat dihati ;)
Siapa dia masih menjadi tanda tanya. mungkin bakal putera yg bakal bertakhta di hati. Adoi...takut, aku jadi kecut!

Aku ingin lari, tukar, nak lompat katak!

Lari dari memikirkan tentang dia, ya tentunya tentang seseorang.
Aku mahu dia lompat agar aku dapat menumpang di belakangnya untuk ke tempat yg tinggi.Mencapai bintang mungkin? atau mahu aku gapai pelangi?Itu pun sudah cukup tinggi.
Berdua?Itu pasti.

Atau mungkin melihat kelip-kelip berlantaikan padang, berawankan bulan?
Kenapa tidak berdua-dua melayan sengal di taman?
mungkinkah menyaksi matahari terbit esok hari?
Itu cuma imaginasi. Manusia yg kalut dengan perasaan sendiri

Tiada ulasan: