Rabu, 20 Mei 2009

sebal "ANAK WAYANG"

Sebal

otak bingung, jiwa kosong.mahu ke taman, tapi sudah pekat gelapnya. pergerakan seakan menyonsang. kalut lagi, hati menyepi...argh bingung lagi.

mimpi semalam menyegar di minda, kekal...tak mahu padam.benarkah?bukankah ia mainan tidur?

kucari hujung gebar, kupilin, kupintal agar jadi kecik. kini sudah bersudut, kuselit dicelah kuku. letak di ibu jari, mahu kukumam dalam mulut, hisab ibu jari .....pasti enak tidurku seperti zaman kecilku. nyot2 ibu jari sampai pagi.

hari ini ribut, memekak perkara tak perlu. bebelan tidak menentu.
aku rimas, bosan...
membentak itu adakah perlu? tutur sopan, aku faham ..cukup, sudah...aku sudah bosan

babak seterusnya apa?
masih ikan bilis & jerung besar?
hidup aku selaku ANAK WAYANG

MALAS....berlaku jujur, kelak boleh hancur,dipijak.

Sori aku sedang BERLAKON

Adoi...minta ampun, aku terpaksa. tolong aku jadi "ANAK WAYANG" berjaya, cemerlang.rangkul anugerah drama queen, aku mahu...hohoho

Tiada ulasan: