Jumaat, 1 Mei 2009

Dialog hati

Selalu...selalu aku tanya pada aku. Siapa aku 10 tahun nanti. Berjayakah aku, di puncakkah aku?

Puas aku yakinkan hati, aku miliki sesuatu yg aku sendiri tak tahu, yg aku harus cari tapi sampai sekarang aku tak ketemui.

Selalu aku tanya pd diriku, degilkah aku? keras hatikah aku?selfish sangatkah perangaiku?

Ello...aku tak mengalami krisis identiti ok.

Terkadang aku amati, aku selalu salahkan diri sendiri atas perkara yg terjadi. Bodoh aku kadangkala memakan diri. Selalu bukan sesekali.

Bila menyudutkan diri, aku jadi emosi!

Mahu berbual dlm rahsia, tapi dengan siapa?
Ingin bingar, tapi dimana?
Perlukah aku teman untuk bicara?
Membantukah bingar dlm gelodak rasa yg lara?

Bila menyudutkan diri, aku terasa sunyi

Lidah ku terkunci
Hatiku jadi mati
Degup jantungku seakan terhenti
Otakku tak mampu berfungsi lagi

Tersudut membawa diri, aku ingin lari

Di awan, mahu bercanda
Ke bintang mencari cahaya
Di bulan ingin berbicara


Ruang yg besar, ku sudutkan lagi. Jadi kecil & bertambah kecil.
Kukecilkan lagi, dan kini hanya muat-muat untuk aku & diriku
Nah...aku selfish rupanya
Penyakit hatiku menyerang lagi
Lagi parah dari HLA yg mungkin aku hidapi

Tiada ulasan: