Khamis, 28 Mei 2009

how sweet...kesian kat blogger boy

sweet memang sweet...
letak cincin dlm desert, antara plot dalam cerita blogger boy, 1st episod di 8TV. Aku dh dapat agak citer ni, sure lelaki ni tak dapat awek ni....tak sempatpun habiskan manisan tu.garu kepala la si Budi mengenagkan proposalnya yg tak menjadi.
sah. Zehan mana nak ngan mamat yg baru nak merangkak. takat cikgu tuisyen jer kan...kata dia laa kot.

"yg sakit bukan hati, tapi ego kau!"

betul...betul...betul...

Mak gua ingat gua nak lagi kat mamat bengong tu, boleh jalan laa!
why don't depan org yg kita pernah cintan bangat, rasa nak mati waktu ditinggalkan dengan alasan keluarga kununya atau yg benarnya sbb ada awek yg meliuk lentok kat sebelah. Kita berlakon gagah.

Wajib beb, tunjuk sikit byk lagi ikan2 diluar sana yg sedang mengintai umpan kau. Dah besar kan? susah nak berlakon jadi manusia paling kuat semangat?
Cuba dulu beb, gua pun penah buat, siap berlakon2 lagi depan kwn, padahal dia hanyalah classmate gua. sampai konpius gak ar kawan gua ni.

"apahal lak minah ni dok manja2 ngan gua ni" tu mungkin kata hatinya sambil garu kepala

Betul! aku rasa, kerana keegoan juga buat aku jadi kuat.

Teringat kat mak yg baru tepon aku kejab tadi.
"orang depan dah nak kawin, kiri dah, kanan dah, belakang umah bulan depan, yg tengah2 ni bila ?"

"kenapakah, apakah?

kalau mak aku yg tanya aku tak la berangin sangat, sbb dia mak aku. tapi kalo makcik aku tanya,mau aku buat2 muncung.

rileks mak, ni bukan menda main2.ramai yg cakap perkahwinan adalah perjudian.ada orang nak kalah judi? mana ada kan? semua pasang strategi. nak dapat boyfren mungkin boleh, tapi nak pastikan dia adalah terakhir dlm hidup kita, bab tu yg penin.

aku percaya kata2 wonderpet.
"apa yg penting kerjasama!"

Tiada ulasan: