Sabtu, 2 Mei 2009

entri petang..dari semalam aku disini


Huh..dari semalam aku disini. Diruang tamu, ruang lepak sekeluarga, ruang gelak ketawa juga space kecil tempat aku tido waktu siang & juga malam. Depan tv semestinya. Depan TV berskrin besar yg aku beli & aku parkin' di kampung.

Semalam & ari ni, tak berganjak walau seinci. Berani adik aku nak alihkan. Hohhooo. Dia tumpang sekaki meluncur tapi sekejap, sekejap. Bukan macam aku yg melekat. Bosan mengadap laptop, mata aku beralih ke tv. Tiada yg menarik selain Diari AF. Bosan hidup tanpa keluarga. Aku mengadap Ela, Ela toleh kat aku. "Akak, kita nak masak apa?" Alih2 dia masuk bilik air berejam. Akak jugak yg kena masak menggantikan tugas emak.

Sengaja aku sorokkan comforter yg masih disini, malu beb! Mana boleh tunjuk semua, simpan sikit....tok diri sendiri.

@#%^$@#$
Perit kan perasaan menyukai seseorang?
Bodohkan aku punya perasaan begitu?
Bengongkan kalut sendiri2 layan gundah dijiwa?
Sewelkan punya cinta tiada berjiwa?
Abaikan aku, abaikan perasaan aku...

Bagaimana nanti hidup aku tanpa mereka?Sekarang pun aku sudah berasa sunyi. Sepi, lengang pondok batu abah, hasil kerja tangan kami sekeluarga. Aku pernah jadi pekerja contract, angkat batu bata, menolong abah menyiapkan pondok burok kami. Waktu itu aku baru tamat belajar, Nah khidmatku diperlukan. Bergelap sekejap kulitku yg merah.

Kata mak, anaknya yg perempuan cuma aku yg boleh dibawa berlasak. Ke kebun melihat hasil tuaian abah. Maknanya mak punya 3 anak lelaki (Along + Tam + aku)---wakaka

Kakak aku? Huhhhh penggeli, pembersih..bagus

Adik perempuan aku? Alamak...sopan giler, skali tengok dah tau dia lembut orangnya.

Kata abah, cari suami yg tahu susah..

Mendalam, menikam!

Aku mahu yg kental jiwanya. Boleh lawan bicara walau wavelength berbeza. Tak perlu mengiakan saja apa yg aku kata. Bertegas dengan aku pada tempatnya, bukan membuta tuli. Buat aku rasa bengong sesekali, buat aku dihargai acapkali. Pastikan aku gembira , mahu dibahunya tika aku berduka. Mahu aku dekat dihatinya kala dia sengsara.Mahu miliki semua yg dia ada. Mahu segala miliknya. Huh....bermimpi lagi.

Tiada ulasan: