Ahad, 31 Mei 2009

hala tuju baru?

kemana hala tuju aku selepas ni?

kalau lisa dgn bioinformatik slps ini, aku mahu kemana?

saat aku menulis entri ni, hati aku tidak pada klinikal work, mahupun pada teknologi tinggi yg demandnya sungguh bagus untuk aku. tambahan pula ia teknologi yg mahu diterokai oleh semua orang, mahu tunjuk siapa bagus, siapa terror mahupun siapa lebih bijak hasilkan yg baru, ngetop.org akademik mmg ego! bagak!

aku dah tawar hati, mahu cari bidang lain yg lebih rileks. malas?

bukan...aku mahu kerja dalam situasi tenang, tapi tetap mahukan tekanan kerja.aku dah fikirkan satu, tapi macam bosan pulak.

option kedua ni, nampak menarik, berkait dengan alam, boleh lihat ciptaan Tuhan. mahu terokai dunia, dilaut atau di darat? itu belum tahu lagi. aku tengah cari jalan, tinjau peluang. sedikit sukar sebab aku tiada basic. bole jual ke Bac aku di bidang biokimia, Msc aku nti di bidang Farmasi?

Kalau Dr...ala aku lupa lak nama dia...dari UM boleh buat satu Bsc, 2 Msc & 1 phD dalam lain2 bidang, for sure orang lain pon boleh, cumanya perlu usaha lebih sikit, kerja kuat dan berkorban byk dari orang lain.

Aku dah terbayang dah, aku boleh hangkut kamera, amik gambar semut atas daun, periuk kera tengah telan manusia...hehe lawak je.

aku tengah excited cari info, tapi mak ai lambat loading...

kalau selama hari ni aku fikir aku cuma ikut flow yg Tuhan tentukan, tapi mulai saat ini aku kena tentukan haluan hidup aku. dimana aku selepas ini, aku wajib aturkan.percaturan yg buat aku bingung. sukar membuat keputusan.
atau option ke3 , berhenti setakat ini sahaja. cukup punya Msc?

Tiada ulasan: