Sabtu, 9 Ogos 2008

element lambat

masa is time, time is emas....mengapa manusia ada yg tak tepati masa. Aku antara mereka yg agak punctual dgn time. Aku jadi lemas bila menunggu. Aku rasa ni semua dtg dari abah yg memang disiplin bab masa. Mesti on time. Allah tak kan melewatkan walaupun sesaat detik sakaratulmaut. Anggap kita tak punya waktu utk melewatkan kerja atau temujanji kita. Berapa masa yg tinggal untuk kita?
Janji melayu sering dikaitkan dengan kelewatan. Tak puas hati betul, kenapa melayu.Adakah kerana melayu adalah meLAYU? Masyarakat Jepun dikaitkan dengan tahap ketepatan masa menunaikan temujanji. Dikhabarkan bahawa temujanji mereka dijadualkan spt 808 minit pagi,1008 pagi (kenapa aku asyik type no 8 ni?) Semua menggunakan jam digital ke? haha
Kita patut mencontohi mereka. Dari segi cara mereka memajukan diri. Tengoklah kemajuan teknologi mereka. Masa naik lif kat fakulti tadi, aku baca satu petikan kat luar lif "bangsa yg ingin maju haruslah memajukan bahasanya..... "Berusahalah!!!!!!!!

Tiada ulasan: