Selasa, 5 Ogos 2008

cheer up

hah bosan....can't do my lab work! LCMS fully booked, I can only use that instrument next week.What I am going to do. read up? Bosan dah, rilek2 depan laptop pun tak best gak...apa lagi erk?
Cari idea decor my room, hey jangan tak tau...last week balik kg. teringat kat kain langsir yang ada dalam keta, ari 2 main gantung2 kat tingkap jer, tak sempat nak jahit.Janji boleh sangkut, takdela nampak kat orang seberang blok....So ntah macammana mood datang. G masuk dalam bilik Tam (my younger brother) nampak mesin jahit seumur ngan aku kat situ.(kesian kat Tam, bilik dia dah macam stor, mcm2 ada, tilam, toto,bantal). Aku pun apa lagi tunjuk lah skill menjahit aku. maka siaplah langsir yg kujahit. Berlagak giler kan? ala jahit lurus pun nk berlagak! langsir tu dah siap gayakan kat tingkap umah sewa.
So dengan perasaan bangga, bila mak aku sampai dari Penang...tadaaaaaaaaaaaa " mak, ok tak langsir ni?"
"ha pandai pun, nana bukan tak boleh buat" aku tengok abah senyum kat sofa....(abah suka makan sardin yg aku masak, mak aku la cakap).
sebenarnya mak aku dah janji nk tolong jahitkan sebelum ni. memandangkan aku dah bosan tahap cipan, so aku jahitla sediri....anyway thanks mak..nana malas susahkan mak sebenarnya. Kekadang jer suka susahkan mak, soh buat masak tempoyak la, rendang la.bukan tak tau buat, tapi sja nak manja2.
kenapa nak decor umah? gua baru pindah. sebelum ni dok kat melaka..keje kat R&D Department - kilang ubat.la ni dah sambung belajar kat UiTM. Dah bosan guna barang lama, nak tukar mood....bukan mood aku memang selalu tukar2 ke? so bilik dah cat, langsir dah siap...lampu tido mentol tak cari lagi, apa lagi erk...slow2 la....
kekadang aku rasa, aku salah amik course..sepatutnya aku amik fesyen ke, interior design ke...tapi aku rasa, aku agak berseni gak dalam bab2 ni...so tak perlu la wat double degree...kena polish jer...ok adios!

Tiada ulasan: