Ahad, 14 Jun 2009

penyerahan...seorang ayah

berat menyerahkan seorang anak gadis yg telah dibesarkan hampir 30 tahun pada seorang lelaki yg baru dalam hidupnya. Adakah lelaki itu akan menjaga anaknya dgn baik? atau hidupnya bakal dipersiakannya?
adakah lelaki itu lebih bagus darinya? mampu menangani dan mengawal anaknya sebijak dia mengatur anak gadisnya? adakah lelaki itu mampu meminjamkan lengannya sebagaimana dia meminjamkan lengannya sehingga usia anak gadisnya menjangkau 12 tahun?
pada dia hanya dia yg betul2 faham karenah anak gadisnya.
mampukah lelaki itu menjadi kawan gaduh anak gadisnya nanti? anak gadisnya selalu saja mahu menang, tapi selalu saja beri laluan padanya untuk berhujah. anak gadisnya enggan dipujuk, selalu lepaskan rasa hatinya dan kemudian berlalu, mengunci diri. esok bersarapan bersama & buat2 spt tiada apa yg berlaku. itulah anak gadisnya...mahu sj dimanja, tak boleh beri layanan lebih kepada adiknya. cukup cemburu, maklum sudah terbiasa dimanja, dah pandai berfikir baru punya adik.
mampukah aku lepaskan anak gadisnya pada lelaki yg mengaku menyintainya? samakah kasih lelaki itu sepertimana aku mengasihi anakku?bertahankah sayangnya pada anak gadisku? berkekalankah rasa cinta di hati lelaki itu nanti?
penyerahan ini tidak tahu bila akan berlaku, tapi suatu hari nanti aku pasti menyerahkannya walau tanpa aku rela. aku berharap lelaki itu akan mampu memberi bahagia buat anak gadisku...Amin

Tiada ulasan: