Isnin, 22 Jun 2009

complicated?

tak paham...
jenuh aku pk but still dunno the answer!

kalo mak nasihat aku, takde belok kiri or kanan..straight je....do and don't kat aku. tapi takdela ckp inggeris kan...

hidup ni selalunya tak adil!
melampau
sangat jahat kehidupan
sangat sukar mencari kejujuran
paling payah kenali mana seteru mana teman

hidup ni kita yg mengcomplikated kannya
atau lebih tepat lagi...pada org yg mengkomplikatedkannya
hidup itu harus dinikmati
bukan ditangisi!

hidup ini sememangnya jujur
cuma kartun hidup punya nyawa punya jiwa yg meracuninya
disemburnya racun, macam pokok tuaian abah yg kulewati hujung minggu yg lalu

pucuknya hijau ditempat redup, daunnya menguning di terik mentari
bukan kerna sudah tua? tanyaku pada abah
tersenyum dia, mahu aku berfikir sebelum berkata2
melalut pulak aku dah...peh!

hidup satu perjuangan
bukan persaingan
jgn mengkomplikatedkannya

tak percaya? aku peduli apa
boleh percaya pada apa yg kau nak percaya (ayat si amin ahmad)-bahagian comment
tapi jangan babitkan orang
jgn pandu orang ke jalan kesesatan
kalo kau nak terjun lombong, jgn diangkut anak bini

aku tak berminat la nak pergi berperang
mahu angkat senjata?
memang bukan aku!
aku bukan penembak tepat pun
main baling selipar pun aci tipu
wakaka mcmne nak jd kapten pasukan ?

Tiada ulasan: