Rabu, 17 Jun 2009

Dibuang asrama? betul la cikgu rahim nih...

Kurang asam punya Cikgu Rahim, aku & geng tak dapat stay kat asrama untuk sesi 98 sbb ada rekod jenayah la kununya. Alah bukan buat apa pun, fly kat Padang Polo pekena taufu fa semangkuk, curi2 keluar town menyelinap dalam keta si Ayie.Apa la sangat. Paling aku tak boleh lupa, menyebabkan senior aku, Suzana (sama cam nama aku) masuk wad, siap nenoneno ambulans datang sebab sesak nafas pas bertikam lidah ngan aku, akma, farita & toyon. gelabah dia kena serang sorang2. ada geng kau berani la nak kenakan kami kan.
yg benarnya dia mmg tak sihat, kebetulan lak kami datang dengan kepala tengah berangin.
Senior sekolah teknik esp geng G7 memang aku sangat menyampah sampai sekarang. Aku bukan takat kena suluh (standard la kan, senior tutup lampu, pastu suluh muka junior sorang2), aku, akma, toyon & farita la yg kena masa kat dorm D4 (nama dorm aku tak ingat). lepas kena suluh, aku rasa, kami tambah berhantu lagi adalah. suka2 main tuduh kami buat perkara yg kami tak buat, apa lagi, alang2 orang dah tuduh, kami buat betul.

Bercerita pasal tak dapat asrama ni, aku pun buat la rayuan. "sila bawa mak & ayah awak sekali" pesan cikgu dlm telipon
memang dia nak kenakan aku. paling aku sedih sampai mak aku terpaksa merayu kat cikgu rahim. waktu tu aku rasa sangat bersalah pada mak aku. tapi betul, senarai kesalahan2 aku tu ada satu jer yg betul, yg lain semua rekaan cikgu @ senior. aku nampak cikgu rahim tu kecik jer kat depan aku. dia dah la memang pendek, jadi tambah ketot time aku tengah panas. Tapi aku memang bertegas depan mak aku, yg aku cuma buat satu kesalahan jer, yg lain2 semua tuduhan tak berasas.

Untuk kawal aku kononya, aku dilantik jadi pengawas asrama oleh Cikgu Aisyah. Alhamdulillah aku ok cikit. Aku tolong cover kawan2 aku yg lain. kalau dema fly, aku cover line. Alah takat gi padang polo layan taufu fa or rileks tengok orang jogging, bukan masalah besarpun. Budak asrama mana boleh pakai jeans kan, aku antara yg suka2 hati pakai g prep. Bertembung dengan ali kuti...j dia egil biji mata kat aku, aku pandang dia balik. Aik takkan nak soh aku bukak jeans depan dia kot, aku lapor sebagai gangguan sexual baru tau. Jeans ni la yg dirotate pakai oleh marziah & arwah nad time nak outing haram.

cikgu rahim ni penah menyebabkan aku pakai helmet. bukan helmet biasa. Benda yg aku panggil helmet ni gunanya untuk timbang pasir, simen & bata masa kelas kejuruteraan awam. Bentuk dia macam penimbang baby kat klinik.
Ikut mood cikgu rahim la kan, time kelas awam, sape yg tertido dlm kelas akan kena hukum. Boleh la plak, time aku mood dia mood nak pakaikan orang helmet.tengah layan senggok, dia datang bawah benda jadah tu, cet...satu jam aku pakai helmet. mati kena gelak ngan kawan2 aku. Aku menyumpah2 sampai ada rasa nak gi buat dajal kat dia, tapi aku kawal diri aku.
Bila aku teringat citer helmet ni, aku gila rasa nak baling ojet ngan benda jadah tu, dema tekan2 perut ketawakan aku. Bengong punya kawan. Dema dah cuba cuit2 kaki aku, tapi aku syok sangat layan ngantok.

Bayangkan kelas awam 2 jam, tengahari lak tu, bengkel awam tu lak panas nak mampus, mana mahunya nak belajar...cewah...alasan!

anyway cikgu rahim ...gua hargai setiap pengajaran cikgu walaupun gua sekarang bukan di aliran awam. atleast dengan pengetahuan gua selama 2 tahun belajar awam di sekolah, gua berjaya mengaplikasi pembinaan rumah gua dengan ilmu yg ada dlm buku awam. kalikasyen gua buat sendiri tau. Nilai estetika ada kat rumah abah gua yg gua bina. Gua sempat jadi buruh binaan nak pastikan pembinaan mengikut spesifikasi.

Tiada ulasan: