Jumaat, 5 Jun 2009

memang best...aku memBERAT

Pharmacist pandang jer kat aku bila aku terjerit kecil tatkala tengok jarum penimbang mencecah 50kg...aku boleh senyum masa drive macam org sewel sambil layan adik aku bercakap.
Maknanya 2 minggu lepas, bila aku tak berapa berselera nak makan maybe ia menjangkau 55kg?
memang patut, jeans koyak kesayangan aku yg aku hantar repair kat uptown shah alam dah tak muat...aku punya excited nak sarung balik jeans yg koyak kat lutut alih2 tersekat kat peha!Memang geram....
akibat banyak berjalan turun naik tangga ACE<----> Pharmacogenomicc Lab <---->ACE telah menyebabkan otot2 peha jadi pejal.Takpe, aku memang suka.

Ironinya, perut aku telah berjaya kembali ke asal, tidak seperti 2 minggu lepas, dah 2 minggu juga tak minum 100 plus (minuman peberet). Tambah nak kurangkan minum bila semalam terbaca in "urban health" that 1 study proved; energy drink boleh meningkatkan blood pressure & heart rate which could proved harmful to people with a herat related condition. kerana apa? kerana adanya cafeine n taurine.

Tengah usha vitamin yg ok pada harga & masuk akal pada label claim.
aku bukannya penggemar multivitamin sgt, tp bila dah makin tua ni aku rasa patut ambil untuk tampung keperluan badan....coz aku tahu assay untuk active ingredient is not stable.

Label claims multivitamin kat pasaran, mak ai..kekadang memang tak patut!Almaklumlah kat Msia, produk di kategorikan bwh supplement terlepas satu peringkat kat BPFK which so called Annex 1 or 2 (aku tak ingat, tapi salah satu darinya).

berhati2 mengambil produk makanan

Tiada ulasan: