Selasa, 1 Disember 2009

Hidup sebagai AKU

Perjalanan hidup aku walau cuma 28 tahun, cukup panjang
Keterlaluan jika aku katakan tiada yg seumur denganku telah melalui pengalaman hidup yang mendahsyatkan. Ngeri bunyi bicaranya. Aku percaya, insan diluar sana, diduga dengan derita yang lebih berat, sedang aku tika ini masih boleh tersenyum bila segala rasa yang bersarang di dada dapat aku curahkan. Bercakap dengan blog sama sekali berbeza jika kau mula menutur kata dihadapan seseorang yang kau percaya. Terima kasih mendengar leteranku.
Kalian buat aku rasa comfort.
Ya, aku perlu redha dengan segala apa yang berlaku. Cumanya aku manusia yang menzahirkan perasaan, bukan merungut!
Tidak! bukan itu maksud tujuan aku bercerita, aku sekadar mahu kalian sama kongsi apa yang aku rasa.

Maaf jika tutur kata aku, bersifat sangat membenci Tuhan. Tidak sama sekali!

Walau aku sudah besar, tapi aku belum cukup matang. Takkan berulang untuk kali kedua, janji aku pada aku. Kerna aku sifatnya mudah "serik" atau lebih tepat lagi "mudah belajar" dengan apa yang berlaku keatas diriku. Dengan ini, aku membuat perjanjian dengan diriku, mahu jadi orang besar punya kematangan fikiran.Saat ini Dia mendengarnya dan aku benar2 berharap restu dariNya.

AMIN

Tiada ulasan: