Selasa, 16 Februari 2010

aku bukan M0

bau yang menyelinap di sebalik topeng muka yang kupakai cukup memualkan

seketika terpandangkan alat pengesan mencecah angka 300...maknanya spot itu adalah sel kanser yang perlu dibuang. Bertambah bulat mataku yang buntang melihat aksi seterusnya. Sepertinya aku adalah medical officer....

argh...itu bukan aku!

aku sekadar berdiri seperti mando tua mengawasi kuli membuat kerja...

cuma aku belum berani mahu mengangkat kamera, beretika kah? adakah peraturan yang perlu aku patuhi? kepingin sekali menyelinapkan kamera kecil untuk dikongsi bersama rakan.....surgeon @work.....

sungguh aku takut diawalnya tatkala isyarat mata ku terima untuk turut sama di bilik bedah....sejuk tangan dan seluruh tubuhku.

50-50 antara mahu masuk atau undur diri...

entah kuasa dari mana datangnya, pintu OT ku tolak perlahan dan pengalaman pertama lebih 2 jam menyaksikan sesuatu yang mungkin aku mahupun kalian akan tempuhi nanti...

Saat ini aku jadi gian...mahu ke sana lagi

2 ulasan:

p3chandan berkata...

Salam..kalau akak mesti dah pengsan! Bukan calang2 org nak masuk OT tu..

n berkata...

wsalam
confirm tak pengsan
dun wori...