Jumaat, 5 September 2008

the sisterhood of the travelling pants

“The sisterhood of the traveling pants”
1st cerita org putih yg buat aku menangis-the moment when Carmen dad’s ask her to join him on stage masa nk lafaz acara pernikahan. actually lebih dari tu...ia tentang hati & perasaan. Perasaan seorg anak yg terpisah dari bapanya setelah parent dia divorce. kenapa bapanya lebih mengambil berat ttg keluarga barunya (anak yg bukan dari zuriatnya sendiri)
4 watak yg punya ceriter berbeza. Carmen, Lena, Brigjet & Bee. Pengajaran yg aku perolehi dari cerite ni
berterus terang-kalo tak benda yg bersarang dlm kepala boleh create satu lagi masalah walaupun benda baru tu tak bermasalah.
Tahu apa yg kita mahukan dalam hidup- don’t limit yourself.You know yourself better.
Hadapi hidup dgn senyuman-Bailey, gadis cilik yg jadi kawan Bee, mengidap leukimia.tabah hadapi hidup. Mengingatkan pada kawan aku kat kotra dulu, Jun menghidap kanser. Tak tau apa citer dgn dia. Dah wat kimoterapi. She is strong girl. Aku yg nangis tengok dia jalani rawatan, tapi dia masih tersenyum. Aku teringat kata2 dia “ Ni bahagian Jun kak” How strong she is!
Apabila keluarga tiada dibelakang kita, kita tahu kita tak punya apa2.
hah no idea!

Tiada ulasan: