Rabu, 10 September 2008

escapism

hehehe apa kata kalao kawin....pasu dok umah jaga anak. Life jadi senang....kalo lah suami aku nanti boleh bagi aku peluang tu, alangkah bahagianya....tapi dengan syarat aku diberi gaji setiap bulan laa....kalo boleh setara dengan kelulusan aku masa tu. ewah ewah ewah....banyak ko punya cantik!
maybe sebab tension, aku pk macam ni...ni zaman kepala tak bape nak betul..weng weng...Kalo boleh sekarang gak aku nk kawin ngan org yg boleh sara aku. aku malas nak berfikir , malas nak buat keje...semuanya malas....
tapi kalo satu hari duduk kat rumah, golek kiri, golek kanan pun bosan gak!
apa yg aku nak?
s:adakah dengan menjadi workholic aku akan mendapat title andartu?
J:50-50..seharian dok dlm lab, pergaulan terbatas, mana nak jumpa org, so bila masa nak jumpa ngan lelaki yg boleh sara hang....
s: adakah dengan berkahwin dengan lelaki yg boleh sara hang, akan selesai segala masalah?
J: belum tentu lagi, lagi byk masalah yg timbul berkemungkinan berlaku. biasalakan...hang nti dok umah je, sat g dia ungkit "apa u buat kat umah,takkan keje ni pun I kena buat..(contohnya).
U tak keje, mana u faham masalah I , I penat tau.
Apa dia ingat kita tak penat ke?
s: mengapa lelaki berubah selepas kawin?
J: mereka tak berubah sebenarnya.Itulah diri mereka. Sblm kawin, kita bukan dok serumah pun ngan dia. Mereka tak pernah berubah, cuma kita kena membiasakan diri dgn perangai mereka. Sama gak ngan kita. So kepada suami isteri diluar sana, terimalah isteri/suami anda seadanya. Kita saling melengkapi.
apa aku melalut ni?

Tiada ulasan: